دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لیگ قهرمانان آسیا | آزمون بزرگ پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای/ سرخ‌پوشان در اندیشه شکستن طلسم 27 ساله

پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان هیوندای می‌رود تا ویترین قهرمانی‌اش را پربارتر از گذشته کند.
کد خبر : 549483
photo_2020-12-16_15-34-18.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 را ساعت 15:30 امروز تیم‌های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی در ورزشگاه الجنوب شهر دوحه برگزار خواهند کرد  تا چهره فاتح رقابت‌های این فصل مشخص شود.


پرسپولیس فصل 2018 با هدایت برانکو ایوانکوویچ به فینال صعود کرد اما در مجموع دو بازی رفت و برگشت 2 بر صفر شکست خورد تا اولین حضور سرخ‌پوشان در معتبرترین مسابقات قهرمانی باشگاهی در قاره کهن با فرجام خوشی همراه نباشد. اولسان نیز همانند سرخ‌پوشان یک بار به فینال صعود کرده و در سال 2012 به قهرمانی رسیده تا از نماینده ایران موفق‌تر باشد.


شاگردان یحیی گل‌محمدی در گروه C قرار داشتند و در شرایطی که از دو بازی اول مقابل الدحیل قطر و شارجه امارات یک امتیاز گرفته بودند در چهار بازی بعدی 10 امتیاز گرفتند تا با سه پیروزی و دو تساوی و یک شکست به مرحله حذفی وارد شوند. سرخ‌پوشان با شکست السد قطر و پاختاکور ازبکستان به نیمه‌نهایی صعود کردند و در ضربات پنالتی النصر عربستان را از پیش رو برداشتند تا گام به دیدار پایانی بگذارند و قهرمان منطقه غرب قاره کهن شوند.


اولسان هیوندای در شرایط بهتری نسبت به نماینده غرب آسیا به فینال صعود کرد. نماینده کره جنوبی در مرحله گروهی فقط یک تساوی داشت و با 16 امتیاز به مرحله حذفی گام نهاد. ببرها با سه پیروزی در دیدارهای حذفی به فینال رسیدند که تنها در آخرین بازی برتری آنها در 30 دقیقه اضافی رقم خورد. 


نماینده ایران که بیش از دو ماه زودتر از حریف کره‌ای به فینال صعود کرده در این مسابقه عیسی آل کثیر بهترین گلزن خود را در اختیار ندارد و احسان پهلوان و وحید امیری هم محروم هستند. ضمن اینکه شجاع خلیل‌زاده هم به الریان قطر پیوست تا پرسپولیس تیم کاملی نسبت به دیدارهای قبلی‌اش را در اختیار نداشته باشد. سرمربی سرخ‌پوشان ناچار است تا تغییرات لازم را در تیمش ایجاد کند و از نفرات دیگری بهره ببرد که این موضوع می‌تواند به سود حریف باشد. سال 2018 مصدومیت چهره‌های مؤثر تیم باعث شد تا آنها نتوانند قهرمان شوند اما این بار با توجه به حضور تعدادی از بازیکنان دو فصل پیش و تجربه بیشتر امید است که نماینده کشورمان برنده شود.


هدایت اولسان هیوندای بر عهده دو هون کیم است و در ترکیب این تیم چند ملی‌پوش کره‌ای و لژیونرهای نسبتاً خوبی بازی می‌کنند. جو هیون وو دروازه‌بان تیم ملی کره به همراه لی کئون هو و  پارک جو هو کاپیتان‌های اول و سوم این تیم در تیم ملی کشورشان حضور دارند. دیگر ملی‌پوشان اولسان هم شین جی هو، لی چانگ یونگ و یون بیت گارام هستند که در تیم ملی کشورشان حضور دارند. 


لژیونرهای نماینده کره هم جیسون دیویدسون استرالیایی، دِیو بولتوش هلندی، بورن یانسن نروژی و جونیور نگرائو برزیلی هستند که دیویدسون در خط دفاعی بازیکن قابلی است و نگرائو هم مهاجم خطرناکی تا اینجا بوده که وظیفه مهار وی بر عهده خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس خواهد بود.


بدون تردید انتظار هواداران از پرسپولیس کسب عنوان قهرمانی در دومین حضورش در فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. شکی نیست بازی بسیار سختی در انتظار نماینده کشورمان خواهد بود و آنها تلاش خواهند کرد تا برنده شوند. سرعت بالای حریف کره‌ای و بازی با حوصله این تیم که همراه با دقت بالایی است مهم‌ترین نقاط قوت اولسان خواهد بود. پرسپولیس هم استحکام بالایی در خط دفاعی دارد و بازیکنان توانمندی در خط میانی و حمله دارد که می‌توانند نتیجه مسابقه را به سود تیمشان کنند. سرخ‌پوشان در صورت برتری طلسم 27 ساله قهرمان نشدن نمایندگان ایران را خواهند شکست.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته